om "Sweeney Todd" på Kungliga Operan 2023: Fler solister måste nämnas. Ola Eliasson som sagt. Vilken tordönsröst han har, både i tal, vrål och sång. Men jag tyckte också mycket om Johanna Rudströms beklagansvärda tiggerska och Linus Börjessons hygglige Anthony. Expressen Linus Börjessons Anthony Hope gör ett fint avtryck. Aftonbladet Sångarna leker skickligt med operans och musikalens olika vokala idiom […] Linus Börjesson och Vivianne Holmberg gestaltar kärleksparet Anthony Hope och Johanna med ungdomligt liv. […] …smäktande vackra balladerna ”Johanna” och […], båda fantastiskt fint och känsligt framförda. SvD En bra prestation gör Linus Börjesson som Anthony Hope, musikalens evige optimist, förälskad i den inlåsta Johanna. Hans hjärta är så gott att han i en dramatisk rymningsscen inte förmår använda revolvern. Tidskriften Opera
om titelrollen Tartuffe på NorrlandsOperan 2022: "Linus Börjesson är underbar som slug och pilsk Hippie-Jesus-Tartuffe [...] det är lysande bra."Tidskriften Opera
"Linus Börjesson gör en stark tolkning av Tartuffe, där sånguttryck går hand i hand med plastisk scennärvaro..." Västerbottenskuriren
om Figaro i "Figaros bröllop" på NorrlandsOperan 2015: "Linus Börjesson tolkar rollen som Figaro med en scennärvaro i alla lägen. Figaro är vital och visar sin uppslagsrika förmåga..." Västerbottens-Kuriren "Rollen som Figaro görs av Linus Börjesson som imponerar med stor scennärvaro och elegant baryton." Norrbottenskuriren "Linus Börjesson [har] Figaros sorglöshet..." Expressen "Annars sitter den sångmässiga styrkan framför allt i de två sista akternas ensemblescener med Figaro (Linus Börjesson) och hans förslagna fästmö Susanna (Mariann Fjeld-Solberg) i centrum." Dagens Nyheter
om Masetto i "Don Giovanni" på Kgl Operan 2014: "...and Masetto (attractive bass Linus Börjesson) were a pleasure at every turn." Roderic Dunnett, Seen and Heard International. " ...och Linus Börjesson gör en otålig, trovärdig Masetto." Bo Löfvendahl, SvD "Äkta paret Masetto och Zerlina gjorde en mycket fin insats såväl sceniskt som vokalt och det känns särskilt roligt att skriva detta inte minst därför att att paret hade getts ett större utrymme i föreställningen än jag vanligtvis uppfattar att de har." Kulturbloggen.se "Utmärkta prestationer görs av ... ...Sara Widén och Linus Börjesson som det ovanligt utagerande paret Zerlina och Masetto." Jan Kask, UNT
om "Andrea Chenier" på Kgl Operan 2014: "Andreas vän Roucher görs utmärkt av Linus Börjesson, men han kan inte göra något för att rädda Andrea bara rädda hans dikter... " Sthig Jonasson, Sydnärkenytt
om "Den listiga lilla räven" på Läckö Slott 2012: "...men skall jag framhålla någon särskild så får det bli Linus Börjesson, som har tycker jag en av detta lands vackraste unga barytonpipor..." Kulturbloggen.com "...medan Linus Börjesson sjunger ut som förföriskt smäktande tjuvskyttcharmör." SvD "Utropstecken... ...också för Linus Börjessons ungdomligt kavate tjuvskytt..." Tidskriften Opera "Linus Börjesson made a terrific Poacher, slipping right into character with a dark and lyrical voice." Seen and heard International
om Xerxes på Drottningholms slottsteater 2007: "Linus Börjesson är den som naturligast av alla lyckas matcha röst och scennärvaro i rollen som Elviro, Arsamenes tjänare och fixare." Tidskriften Opera 3/07
om Christina di Svezia på Vadstena-akademien 2007: "...i kusinen Karl Gustavs romanza, gestaltad med känslosam nerv av Linus Börjesson..." SvD "Kusinen Karl Gustav sjungs med stark närvaro av Linus Börjesson. Duetten mellan Kristina och Karl Gustav i andra akten hör till föreställningens höjdpunkter. " Sthig Jonasson jora.info